Linkek a témában:
60 éves a Gyermekvasút (anno Úttörővasút)
Hatvan éve, 1950. augusztus 19-én adták át teljes hosszában a budapesti, Szabadság-hegyi Úttörővasutat, mai nevén Gyermekvasutat.
Eltűnt belvárosi villamosvonalak 1.
Városliget-Dunapart viszonylatok: a Podmanicky utcai vonal
Eltűnt belvárosi villamosvonalak 2.
Persze amikor a BVVV vonala kiépült, se a Milleniumi Emlékmű, se a Szépművészeti Múzeum, se a Műcsarnok nem volt még itt. Egy rendezett tisztást kell elképzelnünk egy kis kőemelvénnyel, a Gloriettel a közepén.
Eltűnt belvárosi villamosvonalak 3.
A BVVV villamosainak a Lánchídhoz való vezetése csak a kezdet volt: nagyon adta magát, hogy a vonalat meghosszabbítsák - északra és délre is! Illetve dél felé nem is annyira hosszabbításról volt szó, mintsem inkább összeköttetésről. A cég ugyanis 1897. november 4-én megnyitotta a Nagykörút déli végpontjától a Duna partján a belváros felé vezető vonalát.
A Váci úti és újpesti villamosközlekedés
A Váci út villamosközlekedéséről írni nem egyszerű feladat. Nem azért írom ezt, hogy az érdemeimet nagyobbítsam, de már az oldal tematikáját se volt egyszerű összehozni: ha leírjuk az észak fele vezető úton közlekedett járatok sorát, cégek és társaságok keverednek össze, ezt szívesen elkerülném.
"Elvesztett" sínek: Budapest megszüntetett villamosvonalai
"Elvesztett" sínek: Budapest megszüntetett villamosvonalai
Közlekedjünk a nyolcvanas évek Budapestjén!
A hetvenes évek végén még egy másik kedvenc busztípusom is látható volt az utcákon: az Ikarus farmotorosa (Ik55). A BKV-nál akkor már rég nem közlekedett ilyen (tulajdonképpen eredetileg is csak a típus testvére, az Ik66 közlekedett náluk), de a Volánnál még előfordultak.
Eltűnt belvárosi villamosvonalak 4.
Amint arra már korábban utaltam, nem a BVVV villamosa volt az első közúti vasúti jármű a Városligetnél. A PKVT már 1868-ban megindította lóvasútját, természetesen az alapjáratnak számító Kálvin tér-Újpest vonalból kiindulva.
Eltűnt belvárosi villamosvonalak 5.
A Városliget és Dunapart közötti térség mellett a Keleti pályaudvar és a Nyugati pályaudvar közötti viszonylatok voltak kulcsfontosságúak. E két pont között ma se lehet igazán normálisan közlekedni (a szűk utcákban kanyargó trolikat nem merném normálisnak nevezni), és mi tagadás,
Eltűnt belvárosi villamosvonalak 6.
De előbb még nézzük meg, hogy mi is történt a BVVV Szabadság téri hurokvágányával az idők folyamán: a BSzKRT 1926-ban átszervezte a térség közlekedését: a Nádor utcában felszedték a vágányokat a Garibaldi (akkor Géza) utca és a Széchenyi utca között, és a Széchenyi rakparti síneket is áthelyezték az Akadémia utcába.
Régi buszok
Mindenesetre mlékszem, milyen meglepő volt 1987-ben az NDK-ban forgalomban látni mind a "régi csuklós" Ikarus 180-ast, mind a farmotoros 55-öst, egy kis darab gyerekkor éledt újra.
Villamosok
Ezen az oldalon kívánom bemutatni a járműállományi adatokat összefoglalóan, kocsiszínek szerint és visszamenőlegesen. A részletes járműállományi listák a kocsiszíni oldalakról is elérhetőek.
A budapesti viszonylatok története
A budapesti közösségi közlekedés története járatszámok, események, évek alapján. Az oldal folyamatos feltöltés és fejlesztés alatt áll. Térképes ábrázolás, hogy látható legyen a változás. Magyarázatok a változásokhoz, hogy látható legyenek az összefüggések. És néhány kép csak a nosztalgia kedvéért. Vajon mit lenne érdemes visszahozni a múltból?