Linkek a témában:
Eltűnt belvárosi villamosvonalak 3.
A BVVV villamosainak a Lánchídhoz való vezetése csak a kezdet volt: nagyon adta magát, hogy a vonalat meghosszabbítsák - északra és délre is! Illetve dél felé nem is annyira hosszabbításról volt szó, mintsem inkább összeköttetésről. A cég ugyanis 1897. november 4-én megnyitotta a Nagykörút déli végpontjától a Duna partján a belváros felé vezető vonalát.
Villamosok
Ezen az oldalon kívánom bemutatni a járműállományi adatokat összefoglalóan, kocsiszínek szerint és visszamenőlegesen. A részletes járműállományi listák a kocsiszíni oldalakról is elérhetőek.
A Váci úti és újpesti villamosközlekedés
A Váci út villamosközlekedéséről írni nem egyszerű feladat. Nem azért írom ezt, hogy az érdemeimet nagyobbítsam, de már az oldal tematikáját se volt egyszerű összehozni: ha leírjuk az észak fele vezető úton közlekedett járatok sorát, cégek és társaságok keverednek össze, ezt szívesen elkerülném.
Eltűnt belvárosi villamosvonalak 5.
A Városliget és Dunapart közötti térség mellett a Keleti pályaudvar és a Nyugati pályaudvar közötti viszonylatok voltak kulcsfontosságúak. E két pont között ma se lehet igazán normálisan közlekedni (a szűk utcákban kanyargó trolikat nem merném normálisnak nevezni), és mi tagadás,
"Elvesztett" sínek: Budapest megszüntetett villamosvonalai
"Elvesztett" sínek: Budapest megszüntetett villamosvonalai
Eltűnt belvárosi villamosvonalak 6.
De előbb még nézzük meg, hogy mi is történt a BVVV Szabadság téri hurokvágányával az idők folyamán: a BSzKRT 1926-ban átszervezte a térség közlekedését: a Nádor utcában felszedték a vágányokat a Garibaldi (akkor Géza) utca és a Széchenyi utca között, és a Széchenyi rakparti síneket is áthelyezték az Akadémia utcába.
60 éves a Gyermekvasút (anno Úttörővasút)
Hatvan éve, 1950. augusztus 19-én adták át teljes hosszában a budapesti, Szabadság-hegyi Úttörővasutat, mai nevén Gyermekvasutat.
Közlekedjünk a nyolcvanas évek Budapestjén!
A hetvenes évek végén még egy másik kedvenc busztípusom is látható volt az utcákon: az Ikarus farmotorosa (Ik55). A BKV-nál akkor már rég nem közlekedett ilyen (tulajdonképpen eredetileg is csak a típus testvére, az Ik66 közlekedett náluk), de a Volánnál még előfordultak.
Régi buszok
Mindenesetre mlékszem, milyen meglepő volt 1987-ben az NDK-ban forgalomban látni mind a "régi csuklós" Ikarus 180-ast, mind a farmotoros 55-öst, egy kis darab gyerekkor éledt újra.
Eltűnt belvárosi villamosvonalak 1.
Városliget-Dunapart viszonylatok: a Podmanicky utcai vonal
Eltűnt belvárosi villamosvonalak 4.
Amint arra már korábban utaltam, nem a BVVV villamosa volt az első közúti vasúti jármű a Városligetnél. A PKVT már 1868-ban megindította lóvasútját, természetesen az alapjáratnak számító Kálvin tér-Újpest vonalból kiindulva.
A budapesti viszonylatok története
A budapesti közösségi közlekedés története járatszámok, események, évek alapján. Az oldal folyamatos feltöltés és fejlesztés alatt áll. Térképes ábrázolás, hogy látható legyen a változás. Magyarázatok a változásokhoz, hogy látható legyenek az összefüggések. És néhány kép csak a nosztalgia kedvéért. Vajon mit lenne érdemes visszahozni a múltból?
Eltűnt belvárosi villamosvonalak 2.
Persze amikor a BVVV vonala kiépült, se a Milleniumi Emlékmű, se a Szépművészeti Múzeum, se a Műcsarnok nem volt még itt. Egy rendezett tisztást kell elképzelnünk egy kis kőemelvénnyel, a Gloriettel a közepén.